Carrer Son Prim s/n
07150 Andratx - Illes Balears
iesbaltasarporcel@educaib.eu
T. 971 136 768
M. 639 823 420

a/ CLAUSTRES DELS CENTRES: JPDnU de MALLORCA: MANCA DE NEGOCIACIÓ PER PART DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ

DAVANT LA MANCA DE NEGOCIACIÓ DEL CONSELLER MARTÍ MARCH, CONCENTRACIÓ DAVANT LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ

Dia 1 d’abril els presidents de les Juntes de Personal de Mallorca, Menorca i Pitiüses varen presentar al registre una sol·licitud adreçada al conseller de la Conselleria d’Educació i Formació Professional amb una relació de qüestions pendents de negociar, entre les quals hi havia punts com l’ajornament dels currículums LOMLOE, la reducció de les hores lectives a totes les etapes o la recuperació de les llicències per a estudis.

Altres aspectes pendents de negociar són l’actualització del pla d’infraestructures, la rebaixa de les ràtios recollida a la LEIB, la implantació del pla digital, l’increment del pressupost destinat a educació per al 2023 i el nou acord de millora, anunciat pel conseller en Mesa Sectorial el novembre de 2018.

La darrera “ocurrència” de la Conselleria és el restabliment d’una retallada del temps d’en José Ramón Bauzá i el Partit Popular amb el cessament de tot el professorat interí que faci substitucions dia 30 de juny, a més de la supressió de la indemnització per a aquelles persones que han acumulat més de cinc i mesos i mig fent substitucions.

L’única reunió que va convocar el conseller va ser per a exposar el desplegament normatiu de la LEIB per als propers mesos i la creació d’un grup de treball per a parlar de la carrera professional dels docents, que encara no s’ha constituït, a part d’un document del Ministeri d’Educació; molt lluny de les reclamacions de les Juntes de Personal de cada illa.

Davant la manca de resposta de la Conselleria d’Educació envers els representants del professorat, la Junta de Personal Docent no Universitari de Mallorca convoca una concentració davant la Conselleria d’Educació el proper dijous 16 de juny de les 10 a les 12 hores del matí, amb el suport de les Juntes de Eivissa i Formentera i de Menorca.

Mallorca, 13 de juny de 2022

Share