Un sindicat històric intenta impedir, sense èxit, la presència de SIAU a la reunió de «Constitució de la comissió electoral tècnica»
Bon dia,
Agrairíem que féssiu extensiu aquest correu a tot el claustre de docents. Gràcies per endavant!
SIAU (Sindicat Independent, Autònom i Unitari)
Benvolgut/da,
Us compartim la nostra darrera publicació. També us recordem que ens podeu seguir i disposar de la resta de publicacions accedint a TikTok, Instagram, Twitter, Facebook i al web www.siau.cat
Salutacions cordials.
Un sindicat històric intenta impedir, sense èxit, la presència de SIAU a la reunió de «Constitució de la comissió electoral tècnica»
Divendres dia 23 de setembre SIAU va assistir a la reunió que va tenir lloc a la Conselleria d’Educació i Formació Professional amb el punt únic «Constitució de la comissió electoral tècnica». La reunió la va presidir la directora general de Personal Docent, Rafaela Sánchez. Hi assistiren una representació de l’administració, els sis sindicats que actualment formen part de la mesa sectorial d’educació i nosaltres (que per primera vegada pretenem presentar-nos a les eleccions sindicals). Recordem que dia 12 d’agost tingueren lloc els preavisos de celebració d’eleccions sindicals per a les Juntes de Personal de cada illa i, aquesta vegada, a diferència del que va passar a les darreres eleccions sindicals, els preavisos els han signat conjuntament tots els sindicats que tenen representació a la mesa sectorial d’educació.
Durant la reunió esmentada, un sindicat històric va intentar impedir que hi fóssim, afirmant que «quan es fan les meses tècniques es fan amb els representants» i «que es prenen decisions de la gent que té representació»; es veu que el sindicat en qüestió no era conscient d’estar assistint a la constitució d’una «comissió electoral tècnica» en comptes d’una «mesa tècnica d’educació», entre altres aspectes bàsics i de sentit comú. Tampoc no devia ser conscient que SIAU té dret a assistir a totes les «comissions electorals tècniques» i participar en tot el procés electoral com a sindicat legalment constituït que és. Fins i tot la cap de provisió educativa li va haver d’explicar que des de la Conselleria es va contactar amb la Direcció General de Treball per esclarir si nosaltres teníem dret a ser-hi presents i aquests li respongueren que «si hi havia un sindicat que volia concórrer a les eleccions sindicals i havia demanat ser-hi, se l’havia de convocar». De la mateixa manera que el sindicat que va protestar contra la nostra presència ho va voler plasmar en l’acta de la reunió, nosaltres també férem constar en acta que vàrem demanar als nostres serveis jurídics si teníem dret a ser-hi, i aquests coincidiren plenament amb la mateixa postura que la Direcció General de Treball. Per tot això, i per la urgència del moment que viu la comunitat educativa, vàrem deixar ben clar que formarem part d’aquestes reunions, li pesi a qui li pesi. És ben hora d’acceptar que des de SIAU tenim dret a participar en tot el procés electoral i, per tant, es deixin de maquinar maneres d’impedir-ho.
Fa quatre anys, algunes forces sindicals sense representació a la mesa sectorial ens consta que ja es varen trobar amb importants entrebancs en l’intent de concórrer a les eleccions. Sense entrar a debatre els motius de fons, des de SIAU desitgem que enguany el procés sigui el més transparent possible i que actituds com la viscuda divendres dia 23 de setembre no es tornin a repetir. La participació democràtica i la pluralitat no s’ha de veure mai com a quelcom negatiu, sinó tot el contrari. Reflexions com aquestes, en ple segle XXI i en una «democràcia», no hauria de ser necessari fer-les.
Sindicat Independent, Autònom i Unitari (SIAU)
· També disposeu de la notícia de Diari de Balears de divendres 23 de setembre de 2022: https://www.dbalears.cat/balears/balears/2022/09/23/371359/siau-denuncia-sindicat-historic-intentat-impedir-seva-presencia-reunio-amb-educacio.html